Appendix C: Opphavsrett

Linker

Det er alltid greit å lage linker til De Ni Planetene!

Tekstene

Innholdet er Bill Arnetts eiendom. Umodifiserte kopier kan brukes fritt til ikke-kommersielle formål uten tillatelse fra forfatteren (men se nederst på siden). Enhver annen bruk faller inn under normale lover om opphavsrett, og din egen samvittighet.

Se Bill Arnetts hjemmeside hvis du vil kontakte ham.

Bildene

Bildene i De Ni Planetene kommer nesten utelukkende fra NASA. Dette er en kunngjøring fra NASA (gjelder noen, men kanskje ikke alle bildene deres):
No copyright is asserted for these images. If a recognizable person appears in an image, use for commercial purposes may infringe a right of privacy or publicity. These images may not be used to state or imply the endorsement by NASA or by any NASA employee of a comercial product, process or service, or used in any other manner that might mislead. Accordingly, it is requested that if these images are used in advertising and other commercial promotion, layout and copy be submitted to NASA prior to release.

National Aeronautics and Space Administration, Houston TX 77058

Nok en NASA-kunngjøring:
All of the images presented on NSSDC's Photo Gallery are in the public domain. As such, they may be used for any purpose. NSSDC does ask, however, that you acknowledge NSSDC as the supplier of the data. In addition, where the source of the image (by project or as a specific person) is credited in the text, you should also acknowledge that, too.
Eller se på NASAs copyright guidelines page.

HST-bilder kan normalt brukes fritt til ikke-kommersielle formål. Ta likevel en titt på deres copyright-side.

Elever og lærere

Det er alltid i orden å bruke denne teksten og og NASAs bilder i skoleprosjekter.

Loven

De med litt kjennskap til lover og regler vil kanskje ta en titt på den omfattende Copyright Law Materials fra Legal Information Institute ved Cornell Law School.
Contents ... Appendix-oversikt ... Andre steder ... Opphavsrett ... Forfatteren ... Host